Hvilket medie er gode til marketing?

Lau Christensen / 2 år siden

Dette indlæg er udarbejdet i samarbejde med Ocere.

Marketing er en af de vigtigste ting, en virksomhed kan gøre for at få kunder. Marketing opbygger ikke kun brandbevidsthed, men det kan også øge salget, vækste virksomheder og engagere kunder. Marketing er en stor hjælp for mange virksomhedsetableringer til at skabe indtægtsmuligheder. Det er, når erhvervssektorer bruger forskellige marketingstrategier til at øge virksomhedens overskud. Marketing er derfor et vigtigt redskab for enhver virksomhed, der vil tiltrække kunder til deres produkt.

mennesker og netvaerk marketing

Hvad er digital marketing?

Digital marketing er ethvert marketinginitiativ, der udnytter onlinemedier og internettet gennem tilsluttede enheder såsom smartphones, tablets eller computere. Almindelige digitale marketinginitiativer centrerer sig om at distribuere et brandbudskab gennem søgemaskiner, sociale medier, applikationer, e-mail og websteder. Et online casino som Casumo skal f.eks. bruge digital markedsføring for at få kunder. Casumo gør dette ved deres anvende Facebook og Instagram, hvor de poster stories og lignende. Casumo poster om, hvilke spil de tilbyder og inddrager deres kunder ved at opfordre til at anvende de spil, der fremhæves. De bruger de kanaler, da langt størstedelen af deres forbrugere er der, nemlig aldersgruppen fra unge voksne til slut 50erne.

I dag fokuserer digital marketing ofte på at nå ud til en kunde med stadig mere konverteringsorienterede budskaber på tværs af flere kanaler, efterhånden som de bevæger sig ned ad salgstragten. Ideelt set vil marketingteams være i stand til at spore den rolle, hver af disse budskaber og kanaler spiller for at nå deres ultimative mål, nemlig at få flere kunder.

Digital marketing er i fremmarch – overgår forbruget på traditionel marketing for første gang nogensinde i 2019. Det skyldes, at forbrugerne i stigende grad er til stede på online-kanaler. Med denne øgede brug af teknologi er digitale marketingplatforme blevet afgørende for den digitale marketing verden. Tekniske fremskridt som AI og maskinlæring gør marketingfolk bedre rustet med den marketingteknologi, de har brug for, for at nå ud til forbrugerne på digitale enheder på det helt rigtige tidspunkt. Dette er i modsætning til traditionelle marketing metoder – som skal planlægges og placeres i god tid. Platforme som Facebook, Instagram, Tik Tok og blogs har nu overtaget den digitale marketing.

Sociale medier

Nutidens forbrugere er meget afhængige af sociale medieplatforme (undersøgelse fra 2020) som Instagram, Facebook, LinkedIn og Snapchat. Derfor er det vigtigt, at brands er aktive på tværs af konti. Sociale medieplatforme giver marketingfolk mulighed for at nå deres kunder på et utal af måder. For det første kan marketingteams bruge disse kanaler til at distribuere betalte annoncer og sponsoreret indhold.

Hver platform har en måde, hvorpå marketingteams kan oprette betalte annoncekampagner og segmentere brugere, så disse annoncer vises på feeds fra målgruppemedlemmer. Selvom hver platform er forskellig, har de fleste funktioner, der tillader marketingteams at placere annoncer baseret på placering, jobtitel, interesser, alder osv.

Sociale medier er også en fantastisk måde at promovere produkter eller ressourcer organisk til dine følgere og engagere sig med forbrugerne. Chancerne er, at folk, der følger dit brand på sociale medier, sandsynligvis har købt hos dig tidligere. At interagere med dem på sociale medier eller besvare kundeservice-orienterede spørgsmål er en fantastisk måde at sikre fortsat engagement med brandet og dyrke positive oplevelser og kundeloyalitet.

Derfor skal du som marketingmedarbejder bruge sociale medieplatforme til at promovere dig selv og hjemmesiden. Dette skyldes, at sociale medier nu er den mest levende sektor på internettet, og dets brug og rækkevidde vokser voldsomt.


Min 18 år. Spil ansvarligt | www.rofus.nu | Regler- og vilkår gælder.