Hvem kan få gavn af e-mail marketing?

Andreas Thomsen / 1 år siden

Hvem kan få gavn af e-mail marketing?

Den amerikanske programmør Ray Tomlinson sendte den første e-mail i 1971. I de 50 år, der er gået, siden han sendte den første e-mail, er der blevet oprettet milliarder af e-mailadresser verden over – og kun få brugere af internettet har ikke en e-mailadresse.

For dig, der driver din egen virksomhed, er der derfor uanede muligheder for at kommunikere dine budskaber til potentielle kunder via e-mail. Derfor bør e-mail marketing også være en fast del af salgs- og marketingstrategien i enhver virksomhed.

Alle virksomheder kan få gavn af e-mail marketing

Listen over argumenter for at investere i e-mail marketing er lang. Faktisk er den næsten uendelig. Desuden er det en marketingdisciplin, der kan gøre gavn i de fleste virksomheder.

Alle virksomheder har nemlig kunder, der bruger deres e-mail i hverdagen. Derfor kan 99% af alle virksomheder skabe et fornuftig afkast via e-mail marketing. For nogen er det dog ganske vist mere effektivt, end det er for andre.

Driver du egen virksomhed, og er du ikke allerede i fuld gang med e-mail markedsføring, er det på tide at lave om på det. Arbejder du ikke med denne type markedsføring, går du nemlig glip af potentiel omsætning og brandværdi.

Der er mange gode grunde til, at du bør arbejde med e-mail marketing. Den primære grund er, at det muliggør, at du kan skabe en fast kundebase i din forretning. Det er vigtigt, at arbejde med dette, da det altid er lettere at sælge til dine eksisterende kunder.

En hurtig e-mail til en fast gruppe af kunder, kan give mere salg, end flere ugers dedikeret salgsarbejde. Det er netop dét, der gør, at det er så effektivt at arbejde med e-mail marketing. Samtidig er det også dét, der gør, at du absolut ikke bør lade være med det.

Når du først har fået folk til at skrive sig op til din e-mailliste, vidner det også om, at de har en interesse for din forretning og dine produkter. Det alt andet lige lettere at sælge noget til en virksomhed eller person, der har vist denne form for interesse i din forretning.

Derfor oplever rigtig mange forretninger også, at de kan skabe en imponerende ROI, når de arbejder med e-mail marketing. Potentialet er nemlig stort, mens omkostningerne er ganske små – også selvom du vælger at udlicitere arbejdet til et bureau eller en specialist.