Find dit konsulentmatch

Lau Christensen / 2 måneder siden

Indlægget kan indeholde sponsorerede links. 

Hos Meresalg Marketing har vi bevidst taget valget om udelukkende fokusere på SEO og Affiliate Marketing. Det er det vi brænder for – det er det vi er bedst til. Vi får relativ ofte henvendelser på mange andre slags opgaver, såsom Facebook Ads, Google Ads, grafiske opgaver eller komplette hjemmesideløsninger. Ingen af disse opgaver laver vi in-house. De fordeles mellem loyale samarbejdsaftaler vi har opbygget igennem de sidste 6 år.

Dette indlæg tager udgangspunkt i at man som kunde skal finde en konsulent, der matcher virksomhedens størrelse, forventninger og budget. Det samme gør vi, når vi påbegynder et nyt samarbejde. Der skal være den rette forventningsafstemning til opgaven – og det er gensidigt.  Herunder deler vi 3 basale, men vigtige overvejelser du kan gøre når du skal finde en konsulent til din opgave.

Har din virksomhed brug for flere leads online? Så kan det blive nødvendigt med nogle kompetencer udefra, der kan få din virksomhed på rette kurs online.

Når det kommer til synlighed på nettet, så er der mange ting man selv kan gøre, men de forskellige algoritmer, bliver til stadighed mere og mere kompliceret og man er derfor nødt til at have fingeren på pulsen, for at forstå en dynamsik og kompleks verden. Netop derfor kan det give mening at hyre en konsulent, og i stedet fokusere på de opgaver man gør bedst – og i sidste ende også giver ens virksomhed størst værdi.

3 ting du minimum bør gøre før du vælger konsulent. 

Ræk ud i dit netværk

Det første man bør gøre, når man leder efter en konsulent, eller et digitalt bureau, er at række ud i ens netværk. Måske har de nogle erfaringer med andre konsulenter, som kan være afgørende i din beslutning. Jo større ens netværk er, jo større chance er der også for at der er nogen der kan hjælpe dig videre. Husk at spørge i dit udvidede netværk, da det kan være at du kender en, som kender en, som kender en – sådan er det tofte.

Brug Google

Internettet er nok den hurtigste måde man kan finde en konsulent på. Ligeledes også til at indhente brugbar information inden for: priser, referencer, udtalelser, erfaring og meget mere, som også kan være afgørende i en beslutningsproces. Brug derfor Google til at påbegynde din reserch, eller søg specifikt efter de konsulenter/ bureauer som dit netværk har givet dig. Ligegyldig udgangspunkt er det i hvert fald sikkert, at du bliver langt klogere i denne proces.

Indhent flere tilbud

Det er vigtigt at du ikke bare vælger den første konsulent, eller bureau der dukker på listen, da det ikke altid er ensbetydende med at de er de bedste. Tag dig i stedet for tid, til at researche de forskellige bureauer, så du kan finde nogle der matcher dine forventninger og behov.

Når du har fundet nogle potentielle bureauer, så er det en god idé at undersøge dem inden man vælger. Dette kan man gøre ved at læse anmeldelser på internettet, eller bede bureauet om at vise dog nogle af deres tidligere projekter og resultater. Herefter kan du vælge ud fra det der er vigtigst for dig. Det kunne f.eks. være ud fra pris, lokation, eller erfaringsniveau.

Det er en god ide at bruge tid på at finde den helt rette konsulent – et godt samarbejde kan åbne rigitg mange muligheder – for begge parter.