Rebranding

Hjem Rebranding
22. november 2015 | Lennart Christensen

Rebranding strategier som sikre dine forretningsmål

Meresalg vil gerne være din fortrukne samarbejdspartner når det kommer til rebranding.

Der er mange grunde til hvorfor en virksomhed kan overveje rebranding. De fleste er forankret i et behov for at flytte virksomheden på markedet. Rebranding kan også starte ved noget så simpelt som en fusion af to virksomheder, eller noget så komplekst, som et skift i forretnings mål, klienter og strategi. Uanset årsag så vil din virksomehed stå over for spørgsmålet om, hvordan virksomheden kan blive rebrandet på en måde, som vil give det ønskede resultat.

Rebranding handler om forståelse

Enhver rebranding strategi bør starte med en grundig forståelse af virksomhedens årsag til denne rebranding og fornyelse. Er det et behov for accelerere væksten? Har din virksomhed behov for at konkurrere med større og mere etablerede konkurrenter?

De mest hyppigste grunde til at fokusere på rebranding kan ligger i:

  • Du er nød til at konkurrere på et højere niveau eller et nyt marked.
  • Dit brand afspejler ikke længere virksomheden.
  • Din virksomhed er udskilt fra et eksisterende brand.
  • Du har en juridisk grund.
  • Du har en ny marketingchef.
  • Du lancere et nyt produkt eller service.

Vi undersøger dit firma og din målgruppe

Nu du har besluttet dig for at rebrande din virksomhed er næste skridt at få udarbejdet en analyse over din virksomhed og dine kunder. Skal vi ind på et nyt marked? Skal analysen selvfølgelig indholde din nye målgruppe. Målet med analysen er at have objektiv forståelse af din nuværende virksomhed og dens kompetencer.

Vi bruger din position til at udarbejde en rebranding strategi

Din position på markedet er en kort beskrivelse af hvor du passer ind i din branche. Er du en innovation markedsleder eller er du en lavpris udbyder? Denne positionering vil drive mange af vores efterfølgende beslutninger. Vi vil skabe balance mellem hvem du er nu og hvem du ønsker at blive.

Rebranding af din visuelle identitet

Det er en del af din rebranding strategi, hvor vi udvikler de visuelle elementer som skal være din kommunikation. Vi tænker firmanavn, logo, slogan, farver. Disse elementer beskriver vi i din nye designmanual, som giver et sæt af parametre som sikre et ensaret visuel identitet på alle platforme.

Rebranding af dit websted og din online tilstedeværelse

Din hjemmeside er i dag dit vigtigste værktøj når det handler om kommunikation og forretning. Det er steder, hvor du kan fortælle en overbevisende historie til dine målgrupper. Det er det første sted 80% af dine kunder vil møde dig første gang. Derfor er det ingen underdrivelse af sige, at en hjemmeside og din online tilstedeværelse er hjertet i en moderne virksomhed. Alle vore rebranding opgaver involvere hjemmeside design, hvor vi designer en hjemmeside som er bygget indefor de nye rammer for din virksomhed. Din øvrige online tilstedeværelse giver vi også et løft, så du får fuldt udbytte af din positionering. Her tænker vi sociale medier som Facebook og Instagram.

Nyt Brand og ny visuel identitet

Her hos Meresalg tager vi branding meget alvorligt. Det er, hvad der tiltrækker eller frastøder en potentiel kunde; og vi ved, hvor meget førstehåndsindtrykket betyder. Branding eller rebranding kan spænde lige fra et simpelt font skifte til en komplet makeover, herunder webdesign, en øget social media tilstedeværelse, grafisk forbedret identitet.

På dette tidspunkt i forløbet for rebranding, vil vi have udvilket alle de materialer, som du har brug for, for at kommunikere din virksomhed. Tænk også salgspræsentationer, skabeloner, brochurer. Alle de værktøjer som bør være fat forankret i din strategi.

 

Rebranding strategier som sikre dine forretningsmål

Meresalg vil gerne være din fortrukne samarbejdspartner når det kommer til rebranding.

Rebranding handler om forståelse

Rebranding af din virksomhed eller produkt kan være en skræmmende opgave at foretage. Det er dog en ofte en givende proces, der vil levere betydelige kommercielle fordele. Rebranding kan puste nyt liv i din virksomhed eller dit produkt, men det skal eksekveres med fokus på strategi, proces og kreative visioner.

Effektiv rebranding

Rebranding kan virke som en skræmmende ting at kaste sig i værk med, men de potentielle langsigtede fordele omfatter øget rentabilitet, og ændringen er i sidste ende nødvendig for enhver virksomhed i håb om at modstå tidens tand. Blot se Instagrams nye design. Efter en uge virkede det oprindelige logo langt væk, og var som at træde tilbage i tiden at se på det.

Hvorfor rebrande sig?

Virksomheder vælger at rebrande sig af flere årsager. Måske har de mistet relevans eller har brug for at distancere sig fra et negativt image. Måske deres markedsandele faldende, eller de har brug for at forblive konkurrencedygtige i et stadigt skiftende miljø. Uanset årsagen, vil rebranding for evigt være en effektiv markedsføringstaktik.

Forandring fryder

Tanken om, at folk ikke kan lide forandring er noget vrøvl. Forandring fryder. Folk elsker forandring. Hele modebranchen er afhængig af dette faktum, og hele Silicon Valley findes af lignende årsager. Næste gang nogen siger, “Folk hader forandring,” så fortæl dem endeligt at dette er forkert!

Diseno Web

Diseno Webbureau vil være Danmarks bedste leverandør af hjemmesider til små og mellemstore virksomheder. vi tager ansvaret for hele processen fra design og udvikling til hosting, samt den løbende servicering af hjemmesiden. Siden startskuddet i 2013 har vi oplevet stor kundetilgang og vi mente at vi manglede et koncept til små og mellemstore virksomheder. Et […]

Læs mere

Fakta, fordele udbytte i din markedsføring

Er der ikke et behov, så skaber vi et behov, fordi: det har en ….. EGENSKAB. Med en masse ….. FORDELE. Hvilket betyder et større ….. UDBYTTE (målt i personlig nytteværdi). Ram plet med din digitale markedsføring ved hjælp af FFU salgsteknik Når vi snakker digitalt salg snakker vi bl.a. SEO, Adwords og SoME. Alle […]

Læs mere

BalderClothes

I forbindelse med vores samarbejde med BalderClothes, har vi spurgt indehaveren Marc om han ville fortælle lidt om forretningen og dets mål. At starte et tøj brand kan være meget udfordrende med de mange aktører på markedet. Læs med her hvordan BalderClothes har tænkt sig at vinde markedsandele fra de etablerede tøj mærker, samt hvorfor […]

Læs mere

SEO Optimering

SEO optimering til din virksomhed Søgemaskineoptimering, også kendt som SEO, er i dag vigtigere end nogensinde før, og det er derfor nødvendigt, at din virksomhed arbejder effektivt med SEO optimering. Det gælder om at udløse det potientiale der ligger for enhver virksomhed i søgemaskinerne. Hos Meresalg Marketing formår vi at indløse potientialet for din virksomhed igennem […]

Læs mere

Iværksætterinterview: Dansk webshop med flot udvikling

Hvem er God Lir God Lir er en webshop der sælger ’mens accessories’. Der er fokus på kvalitet, design og funktionalitet af samtlige produkter, der sælges hos God Lir, og der gås ikke på kompromis med nogle af delene. Produkter er ’high-end’ og der er garanti for kvalitetsprodukter, der matcher ovenstående kriterier. God Lir er […]

Læs mere

E-mail markedsføring

Det handler ikke om produktet du sælger, men om problemet du løser Måske har du undgået det der e-mail halløj fordi, at du egentlig ikke helt ved, hvad det er, og hvordan det virker. Måske har du allerede haft hænderne godt nede i det, men opgav det hurtigt igen, da du ingen resultater så. Eller […]

Læs mere

Instagram Stories

Sådan bruges Instagram Stories: En simple guide til marketing ansvarlige. Tirsdag blev vi introduceret til det nye tiltag fra Instagram, nemlig Instagrams svar på snapchat ved navn Instagram Stories. Den nye funktion har bemærkelsesværdige ligheder med Snapchat. Instgram ‘historier’ giver brugerne et sted at dele små udpluk lidt oftere end normalt. Mens instagram billeder ofte […]

Læs mere

Sådan laver du SEO i Shopify

Sådan laver du SEO i Shopify – begynder guiden Søgemaskineoptimering (SEO) er den praksis, som skal være med til at få din hjemmeside til at vise sig som et topresultat på Google og andre søgemaskiner. I dette indlæg tager vi fat på alle de elementer du bør kende til, for at kunne få succes med […]

Læs mere

301-redirect SEO Guide 2016

301 redirect er stadig en af de ældste SEO taktikker, og er stadig utrolig vigtige når vi taler SEO og placeringer i organiske resultater, dog er de blevet mere alsidige de sidste mange år. Hvis man skal forsøge at forklare hvad redirects er, så findes der et hav af analogier. Når jeg forklarer hvad redirects […]

Læs mere

Koncept udvikling

Sådan kan en stærk visuel identitet hjælpe dig Visuel identitet henviser til konkrete symboler, såsom navn, logo, slogan og designmanual. Visuel identiet bruger du til at præsentere din virksomhed. Den visuelle identitet er en udformning af alle de oplysninger, som er forbundet til virksomheden, dine produkter og de services som du tilbyder. Din egen identitet […]

Læs mere

Meta Description

Hvad er en Meta Description? Meta descriptions: Mæææh; det lyder kompliceret, ikke? Hvis der for nogle år siden var nogen, der havde spurgt mig om hvad en meta description var, så ville jeg antage at de forsøgte at tale til mig på en nørdet måde. Det lyder som noget kode – det er nok over […]

Læs mere

Logo reklamekuglepenne

Kuglepenne med logo styrker din offline branding Styrk dit firma med reklamekuglepenne. Forestil dig du afholder kundemøder løbende, og du deler reklamekuglepenne ud til dine gæster. Overtid vil du have dit selv brandet på diverse kontorer rundt omkring i dit område, og kunderne skriver med din kuglepen, og tænker på dig. Det kaldes offline branding, og […]

Læs mere

Udviklingen af webdesign fra 2007 til nu

Der kan ske meget på ni år. 2007 var det år som Apple lancerede den allerførste iPhone. I 2009 lancerede Samsung sin første Galaxy. Og i dag er begge operatører henholdsvis ved sin 6. og 7. model. Tiden går og alting udvikler sig i en ivrig fart. Meget har også ændret sig for hvordan virksomheder […]

Læs mere

Nye spillere på holdet

Vi er glade for at kunne byde velkommen til to nye ansigter i 2017. Velkommen på holdet til Esben og Mathias som fra det nye år starter som “key account manager”. Eller skal vi kalde det, som det nu er – sælgere :-). Esben og Mathias skal varetage vores kunde-kanaler med opsøgende salg, mødebooking og løbende vedligeholdelse af eksisterende […]

Læs mere

PR fotos

Din PR strategi sikrer dit brand genkendelighed Billeder er afgørende for hvordan din virksomhed præsenteres på forskellige medier. Din virksomhed bliver ofte vejet og målt på det visuelle udtryk der møder forbrugeren første gang, hvilket synliggør vigtigheden af at have noget godt PR materiale, uanset om der er tale om portrætfotos eller produktfotos, eller bare […]

Læs mere

Book et møde med Lennart

Lennart Christensen

Lennart Christensen