Rebranding strategier som sikre dine forretningsmål

Meresalg vil gerne være din fortrukne samarbejdspartner når det kommer til rebranding.

  • Ourproducts hjemmeside

Rebranding handler om forståelse

Rebranding af din virksomhed eller produkt kan være en skræmmende opgave at foretage. Det er dog en ofte en givende proces, der vil levere betydelige kommercielle fordele. Rebranding kan puste nyt liv i din virksomhed eller dit produkt, men det skal eksekveres med fokus på strategi, proces og kreative visioner.

Sådan hjælper vi din virksomhed

Effektiv rebranding

Rebranding kan virke som en skræmmende ting at kaste sig i værk med, men de potentielle langsigtede fordele omfatter øget rentabilitet, og ændringen er i sidste ende nødvendig for enhver virksomhed i håb om at modstå tidens tand. Blot se Instagrams nye design. Efter en uge virkede det oprindelige logo langt væk, og var som at træde tilbage i tiden at se på det.

 

Hvorfor rebrande sig?

Virksomheder vælger at rebrande sig af flere årsager. Måske har de mistet relevans eller har brug for at distancere sig fra et negativt image. Måske deres markedsandele faldende, eller de har brug for at forblive konkurrencedygtige i et stadigt skiftende miljø. Uanset årsagen, vil rebranding for evigt være en effektiv markedsføringstaktik.

 

Forandring fryder

Tanken om, at folk ikke kan lide forandring er noget vrøvl. Forandring fryder. Folk elsker forandring. Hele modebranchen er afhængig af dette faktum, og hele Silicon Valley findes af lignende årsager. Næste gang nogen siger, “Folk hader forandring,” så fortæl dem endeligt at dette er forkert!

Hvorfor overveje rebranding?

Der er mange grunde til hvorfor en virksomhed kan overveje rebranding. De fleste er forankret i et behov for at flytte virksomheden på markedet. Rebranding kan også starte ved noget så simpelt som en fusion af to virksomheder, eller noget så komplekst, som et skift i forretnings mål, klienter og strategi. Uanset årsag så vil din virksomehed stå over for spørgsmålet om, hvordan virksomheden kan blive rebrandet på en måde, som vil give det ønskede resultat.

Rebranding handler om forståelse

Enhver rebranding strategi bør starte med en grundig forståelse af virksomhedens årsag til denne rebranding og fornyelse. Er det et behov for accelerere væksten? Har din virksomhed behov for at konkurrere med større og mere etablerede konkurrenter?

De mest hyppigste grunde til at fokusere på rebranding kan ligger i:

  • Du er nød til at konkurrere på et højere niveau eller et nyt marked.
  • Dit brand afspejler ikke længere virksomheden.
  • Din virksomhed er udskilt fra et eksisterende brand.
  • Du har en juridisk grund.
  • Du har en ny marketingchef.
  • Du lancere et nyt produkt eller service.

Vi undersøger dit firma og din målgruppe

Nu du har besluttet dig for at rebrande din virksomhed er næste skridt at få udarbejdet en analyse over din virksomhed og dine kunder. Skal vi ind på et nyt marked? Skal analysen selvfølgelig indholde din nye målgruppe. Målet med analysen er at have objektiv forståelse af din nuværende virksomhed og dens kompetencer.

Vi bruger din position til at udarbejde en rebranding strategi

Din position på markedet er en kort beskrivelse af hvor du passer ind i din branche. Er du en innovation markedsleder eller er du en lavpris udbyder? Denne positionering vil drive mange af vores efterfølgende beslutninger. Vi vil skabe balance mellem hvem du er nu og hvem du ønsker at blive.

Rebranding af din visuelle identitet

Det er en del af din rebranding strategi, hvor vi udvikler de visuelle elementer som skal være din kommunikation. Vi tænker firmanavn, logo, slogan, farver. Disse elementer beskriver vi i din nye designmanual, som giver et sæt af parametre som sikre et ensaret visuel identitet på alle platforme.

Rebranding af dit websted og din online tilstedeværelse

Din hjemmeside er i dag dit vigtigste værktøj når det handler om kommunikation og forretning. Det er steder, hvor du kan fortælle en overbevisende historie til dine målgrupper. Det er det første sted 80% af dine kunder vil møde dig første gang. Derfor er det ingen underdrivelse af sige, at en hjemmeside og din online tilstedeværelse er hjertet i en moderne virksomhed. Alle vore rebranding opgaver involvere hjemmeside design, hvor vi designer en hjemmeside som er bygget indefor de nye rammer for din virksomhed. Din øvrige online tilstedeværelse giver vi også et løft, så du får fuldt udbytte af din positionering. Her tænker vi sociale medier som Facebook og Instagram.

Nyt Brand og ny visuel identitet

Her hos Meresalg tager vi branding meget alvorligt. Det er, hvad der tiltrækker eller frastøder en potentiel kunde; og vi ved, hvor meget førstehåndsindtrykket betyder. Branding eller rebranding kan spænde lige fra et simpelt font skifte til en komplet makeover, herunder webdesign, en øget social media tilstedeværelse, grafisk forbedret identitet.

På dette tidspunkt i forløbet for rebranding, vil vi have udvilket alle de materialer, som du har brug for, for at kommunikere din virksomhed. Tænk også salgspræsentationer, skabeloner, brochurer. Alle de værktøjer som bør være fat forankret i din strategi.

Rebranding specialist som gør en forskel

Jeg glæder mig til arbejde med din virksomhed, samt mine og dine ideer.

Ring til Lennart 4114 8088

Lennart Christensen

Senior Marketing Adviser Creative process, idea & development
Eller skal jeg ringe dig op?