BalderClothes

Hjem BalderClothes
27. oktober 2016 | Andreas Thomsen

BalderClothes skal udfordre markedet med nyt tøj

Spændende læsning omkring brandet BalderClothes – få tips og indsigt i hvad det kræver at være aktør i tøjbranchen.

I forbindelse med vores samarbejde med BalderClothes, har vi spurgt indehaveren Marc om han ville fortælle lidt om forretningen og dets mål.

At starte et tøj brand kan være meget udfordrende med de mange aktører på markedet. Læs med her hvordan BalderClothes har tænkt sig at vinde markedsandele fra de etablerede tøj mærker, samt hvorfor de også mener at det er vigtigt at fokusere på SEO på et tidligt stadie.

BalderClothes har et flot udvalg af skjorter, slips og andre flotte accessories til mænd.

Kan du give en kort introduktion af BalderClothes?

BalderClothes er Danmark’s nye tøj-brand! Vi designer, producerer og sælger selv vores tøj hvilket gør, at vi med vores unikke værdikæde er i stand til, at styre alle led i kæden, og vi ikke forstyrres og reguleres af mellemhandlere der presser priserne kunstig i vejret, og kvaliteten i bund!

BalderClothes er dansk og dansk design – Derfor er kvaliteten og materialerne af vores produkter helt i top, og samtidig er vi nordjyder, og derfor mener vi også, at god kvalitet og stilrene designs ikke skal koste en bondegård!

Hvorfor faldt valget på at få sit eget tøj brand?

Jeg har længe gået og irriteret mig over hvor kedeligt og ensartet forretningstøj til mænd er, og uanset mærke og kæde er tøjet kendetegnet ved middelmådig kvalitet og skyhøje priser, som sætter den gode stil i et dårligt perspektiv!

Derfor valgte jeg, at udfordre markedet herhjemme med et nyt brand, som tilbyder gode priser, unikke designs og et brand hvor en hvid skjorte ikke bare er en hvid skjorte, men skiller sig ud fra mængden i form af materialer, og detaljer.

blaaskjorte
Billede lånt fra BalderClothes.com – Navy-blå med polka prikker

 

Hvordan prissætter man sit eget brand? 

At prissætte sit eget brand har fra starten været meget nemt. Vi har valgt, at prissætte vores produkter lavt sammenlignet med resten af markedet, og hvis man tager vores designs og kvalitet i betragtning, så er det prissat langt under hvad man ellers kunne forvente for samme varer på markedet.

Hvad har været den største udfordring ved at skabe sit eget brand?

Den største udfordring for opstarten, igangsættelsen af produktionen til salget til forbrugeren har helt sikkert været, at finde en fabrik som kunne i møde komme vores krav til kvalitet og materialer. Jeg havde i starten troet det var meget nemt, at finde en producent der kunne lave vores tøj – Men jeg blev hurtigt klar over, at det ikke bare lige var noget man gjorde…

Hvilke markedsføringsaktiviteter foretager I jer for at skabe awareness?

Vores brand forhandlet pt. Kun via vores webshop, og er derfor 100% net salgs baseret. Jeg har derfor valgt, at fokusere på retargeting og promovering via Facebook. Det har jeg valgt ud fra prissætningen og hvordan vi bedst kan nå ud til vores målgruppe. Facebook er væsentlig billigere end fx Adwords, og konkurrencen er lavere, derfor har det givet bedst mening for os, at starte med vores branding og salgsopfølgende markedsføring der. Herudover, udsender vi brandingmateriale i form af visitkort og flyvers ud med vores ordre på BalderClothes, samt vores andre webshops. På den måde når vi ud til mange, og stort set gratis!

Hvorfor har I valgt at arbejde med SEO på nuværende tidspunkt? 

Vi har valgt, at fokusere på SEO-optimering fra starten, da det er en langsigtet markedsføring, og en nødvendig del af ethvert brand med respekt for sig selv. Vi er jo et nystartet og dermed en relativ lille spiller på markedet, så vi er oppe mod giganter som stylepit, zalando mv. og dem kan vi naturligvis ikke konkurrere mod (på nuværende tidspunkt :o)…) Men vi tror på en tidlig og professionel indsats fra starten af er det bedste udgangspunkt for en fremtidig stræk position for vores brand!

skaermbillede-2016-10-27-kl-11-39-58

Diseno Web

Diseno Webbureau vil være Danmarks bedste leverandør af hjemmesider til små og mellemstore virksomheder. vi tager ansvaret for hele processen fra design og udvikling til hosting, samt den løbende servicering af hjemmesiden. Siden startskuddet i 2013 har vi oplevet stor kundetilgang og vi mente at vi manglede et koncept til små og mellemstore virksomheder. Et […]

Læs mere

Fakta, fordele udbytte i din markedsføring

Er der ikke et behov, så skaber vi et behov, fordi: det har en ….. EGENSKAB. Med en masse ….. FORDELE. Hvilket betyder et større ….. UDBYTTE (målt i personlig nytteværdi). Ram plet med din digitale markedsføring ved hjælp af FFU salgsteknik Når vi snakker digitalt salg snakker vi bl.a. SEO, Adwords og SoME. Alle […]

Læs mere

BalderClothes

I forbindelse med vores samarbejde med BalderClothes, har vi spurgt indehaveren Marc om han ville fortælle lidt om forretningen og dets mål. At starte et tøj brand kan være meget udfordrende med de mange aktører på markedet. Læs med her hvordan BalderClothes har tænkt sig at vinde markedsandele fra de etablerede tøj mærker, samt hvorfor […]

Læs mere

SEO Optimering

SEO optimering til din virksomhed Søgemaskineoptimering, også kendt som SEO, er i dag vigtigere end nogensinde før, og det er derfor nødvendigt, at din virksomhed arbejder effektivt med SEO optimering. Det gælder om at udløse det potientiale der ligger for enhver virksomhed i søgemaskinerne. Hos Meresalg Marketing formår vi at indløse potientialet for din virksomhed igennem […]

Læs mere

Iværksætterinterview: Dansk webshop med flot udvikling

Hvem er God Lir God Lir er en webshop der sælger ’mens accessories’. Der er fokus på kvalitet, design og funktionalitet af samtlige produkter, der sælges hos God Lir, og der gås ikke på kompromis med nogle af delene. Produkter er ’high-end’ og der er garanti for kvalitetsprodukter, der matcher ovenstående kriterier. God Lir er […]

Læs mere

Instagram Stories

Sådan bruges Instagram Stories: En simple guide til marketing ansvarlige. Tirsdag blev vi introduceret til det nye tiltag fra Instagram, nemlig Instagrams svar på snapchat ved navn Instagram Stories. Den nye funktion har bemærkelsesværdige ligheder med Snapchat. Instgram ‘historier’ giver brugerne et sted at dele små udpluk lidt oftere end normalt. Mens instagram billeder ofte […]

Læs mere

Sådan laver du SEO i Shopify

Sådan laver du SEO i Shopify – begynder guiden Søgemaskineoptimering (SEO) er den praksis, som skal være med til at få din hjemmeside til at vise sig som et topresultat på Google og andre søgemaskiner. I dette indlæg tager vi fat på alle de elementer du bør kende til, for at kunne få succes med […]

Læs mere

301-redirect SEO Guide 2016

301 redirect er stadig en af de ældste SEO taktikker, og er stadig utrolig vigtige når vi taler SEO og placeringer i organiske resultater, dog er de blevet mere alsidige de sidste mange år. Hvis man skal forsøge at forklare hvad redirects er, så findes der et hav af analogier. Når jeg forklarer hvad redirects […]

Læs mere

Koncept udvikling

Sådan kan en stærk visuel identitet hjælpe dig Visuel identitet henviser til konkrete symboler, såsom navn, logo, slogan og designmanual. Visuel identiet bruger du til at præsentere din virksomhed. Den visuelle identitet er en udformning af alle de oplysninger, som er forbundet til virksomheden, dine produkter og de services som du tilbyder. Din egen identitet […]

Læs mere

E-mail markedsføring

Det handler ikke om produktet du sælger, men om problemet du løser Måske har du undgået det der e-mail halløj fordi, at du egentlig ikke helt ved, hvad det er, og hvordan det virker. Måske har du allerede haft hænderne godt nede i det, men opgav det hurtigt igen, da du ingen resultater så. Eller […]

Læs mere

Meta Description

Hvad er en Meta Description? Meta descriptions: Mæææh; det lyder kompliceret, ikke? Hvis der for nogle år siden var nogen, der havde spurgt mig om hvad en meta description var, så ville jeg antage at de forsøgte at tale til mig på en nørdet måde. Det lyder som noget kode – det er nok over […]

Læs mere

Logo reklamekuglepenne

Kuglepenne med logo styrker din offline branding Styrk dit firma med reklamekuglepenne. Forestil dig du afholder kundemøder løbende, og du deler reklamekuglepenne ud til dine gæster. Overtid vil du have dit selv brandet på diverse kontorer rundt omkring i dit område, og kunderne skriver med din kuglepen, og tænker på dig. Det kaldes offline branding, og […]

Læs mere

Udviklingen af webdesign fra 2007 til nu

Der kan ske meget på ni år. 2007 var det år som Apple lancerede den allerførste iPhone. I 2009 lancerede Samsung sin første Galaxy. Og i dag er begge operatører henholdsvis ved sin 6. og 7. model. Tiden går og alting udvikler sig i en ivrig fart. Meget har også ændret sig for hvordan virksomheder […]

Læs mere

Nye spillere på holdet

Vi er glade for at kunne byde velkommen til to nye ansigter i 2017. Velkommen på holdet til Esben og Mathias som fra det nye år starter som “key account manager”. Eller skal vi kalde det, som det nu er – sælgere :-). Esben og Mathias skal varetage vores kunde-kanaler med opsøgende salg, mødebooking og løbende vedligeholdelse af eksisterende […]

Læs mere

Hvad er Responsive Web Design?

I begyndelsen var hjemmesider designet og bygget til én bestemt skærmstørrelse, da alle skærme benyttede samme opløsning. I dag findes der en utallig mængde skærme, der benytter forskellige størrelser af opløsning, så den gamle metode er ikke længere en mulighed. For at løse dette problem handler det om at få hjemmesiden til at adaptere til […]

Læs mere

Book et møde med Andreas

Andreas Thomsen

Andreas Thomsen