Konverteringsfrekvens optimering

Ønsker du at få mere ud af dine besøgende, så er det vigtigt løbende at arbejde med dit website

  • Spot SEO | En del af Meresalg

Derfor skal du overveje konverteringsoptimering?

Opnår du det fulde potentiale på din hjemmeside? Hvis du er i tvivl, så lad os kigge på dit site sammen. Vi oplever at mange kunder ikke er opmærksom på konverteringsoptimering, hvilket kan være afgørende for om man sælger via sin side hjemmeside, eller ikke.

Sådan hjælper vi din virksomhed

Hvorfor skal du vælge konverteringsoptimering?

Er du tilfreds med dit salg? Konverteringsoptimering er én af de grundlæggende værktøjer til at give dig selv en konkurrencemæssig fordel. Det handler om at holde dine kunder beskæftiget, således det fører til salg.

 

Hvordan arbejder vi med konverteringsoptimering?

Optimeringen sker gennem opdateringer på dit website, således man konstant er et skridt foran sine konkurrenter. Det kan være igennem CTA knapper, som eksempelvis split testes, således vi får det bedste resultat.

Ønsker du at skabe mere værdi til din virksomhed?

Vi tager gerne et kig på din hjemmesider, og giver dig et uforpligtende tilbud på opgaven. Vi skaber CTA (call to action), forbedrer din bounce rate og forøger kundens gennemsnitlige tid brugt på dit site.

Hvad er en konvertering?

Hvordan får man sine besøgende på sin hjemmeside til at tage en handling? Er der opsat CTA funktioner på din hjemmeside, og i så fald, er de opsat de rigtige steder? Meresalg hjælper dig, således vi får et større udbytte af de kunder, som besøger din side.

En handling kunne være at tilmelde sig dit nyhedsbrev,  oprette en konto med et login og kodeord, foretage et køb, eller noget helt tredje. Uanset hvad det er du ønsker at dine besøgende skal gøre, så er det denne handling som vi ønsker at optimere.

Når vi arbejder med konverteringsfrekevens optimering

Konverteringsfrekevens optimering handler om en struktureret og systematisk tilgang til at forbedre performance på din hjemmeside, defineret med indsigt, analytics og brugerfeedback som tilsammen defineres din hjemmesides unikke mål og behov (KPI’er). Det vi gør er at tage den trafik du allerede har, og forbedre det. Optimerer din hjemmeside i forhold til parametrene “Tiltræk – aktiver – konverter”

En præsentation af diverse frekvenser som der arbejdes med, når vi udfører konverteringsoptimeringer:

Call to Action (CTA)
Den primære knap, link eller andet element, der beder brugeren om at tage en handling, der fører til (eller mod) en konvertering. En knap “køb nu” eller en “tilmeld” knap til en e-mail nyhedsbrev.

Konverterings tragt
Den primære vej (eller flow) af brugeroplevelsen, således at den besøgende fuldfører en konvertering.

Bounce Rate
Din Afvisningsprocent giver hurtigt et billede af hvor mange mennesker, som forlader din hjemmeside efter at have set en enkelt side. En høj afvisningsprocent er en skidt ting for din hjemmeside, hvilket også har negativ indflydelse på din Google optimering.  Det kan skyledes at folk ikke finder din hjemmeside interessant, eller at folk ikke kan finde det de leder efter, hvorfor de så forlader din side hurtigt igen.

Average Time on Site
Den gennemsnitlige tid på webstedet, som brugeren bruger, giver dig en generel idé om hvor længe dine bruger bliver på din hjemmeside. En lav gennemsnitlig tid på hjemmesiden, fortæller at dine konverteringer iKKE opfordrer dine besøgene til det du vil have dem til.

Konverteringer skaber succesen

Vi er et webbureau som gerne tager et kig på din hjemmeside, og forbedrer dine online resultater ved at forbedre dine konverteringer. Konverteringsoptimering er en vigtig del af din online marketing, og spænder fra kodning, webdesign til dybdegående analytics kendskaber.

Sælger du ikke nok?

Er dit salg dalende, så lad os optimere dit site.

Ring til Lennart 4114 8088

Lennart Christensen

Senior Marketing Adviser Creative process, idea & development
Eller skal jeg ringe dig op?