Sociale Medier

Hjem Sociale Medier
Andreas Thomsen

Markedsføring på de sociale medier

Sociale medier i sig selv er et samlebegreb for hjemmesider/platforme, som opfordrer radikalt til forskellige handlinger. Twitter er for eksempel et socialt medie, som er designet til at lade folk dele korte beskeder eller ”opdateringer” med andre. Facebook i modsætning er et altfavnende socialt medie, der giver mulighed for at dele opdateringer, fotos, begivenheder og en række andre aktiviteter.

Sociale medier er blevet en platform, der er let tilgængelig for alle med adgang til internettet. For organisationer kan en øget kommunikationsindsats via disse medier fremme brand kendskab, og ofte en forbedret kundeservice. Ud over den direkte interaktion med forbrugerene, så fungerer sociale medier ofte som en relativ billig platform for organisationer til at gennemføre markedsføringskampagner.

Social Media marketing (SMM) eller på dansk sociale medie markedsføring, er en form for online markedsføring, der benytter sociale netværk som dets markedsføringskanal. Målet med SMM er at producere indhold, som brugerne vil interagere med, og derved dele det i deres sociale netværk. Dette vil i mange tilfælde hjælpe virksomheder til en øget kendskabsgrad. Alt afhængig af hvilket socialt medie du begår dig på, så vil det også være muligt at opsætte kampagner, hvor målet er direkte salg til forbrugeren. Sociale medier sidder på et stort datasæt over din adfærd, hvilket du som virksomhed kan drage fordel af, og målrette det yderst præcist.

Dybdegående kendskab

Et af de meget centrale emner i SMM er sociale medier optimering (SMO). Ligesom vi kender søgemaskineoptimering (SEO), så er SMO en strategi for at tiltrække nye og unikke besøgende til din hjemmeside. SMO udføres typisk på to måder: Ved at tilføje sociale medier links til dit content på hjemmesiden, og derved opfordrer til at indholdet deles, samt tilføje RSS-feeds. – Ligeledes kan du promovere dit indhold aktivt ved selv at dele det på de sociale medier, via Tweets eller opdateringer.

Social CRM

SMM hjælper virksomheder med at få direkte feedback fra kunder (og potientielle kunder), samtidig med at virksomheden fremstår mere personlig. De interaktive dele af sociale medier giver kunderne mulighed for at stille spørgsmål eller anmelde din virksomhed, og derved føler de at de bliver hørt. Dette aspekt af SMM kaldes for social customer relationshop management (social CRM).

Effektive medier

Virksomheder over hele verden er ved at opdage de måder, hvorpå sociale medier kan bidrage til vækst i alle områder af deres virksomhed. Ifølge Hubspot så viste en analyse, at 92% af alle marketingfolk har kunne se, at deres SMM indsats har genereret mere eksponering for deres virksomheder. 80% mener ligeledes at deres sociale medie indsats har øget deres trafik markant. Med disse typer af statistik, kan fordelene ved sociale medier markedsføring ikke længere ignoreres.

Effektive annocer

Vi hjælper dig med at skaffe relevante leads og salg. Vi styrker din virksomhedsprofil, og øger ligeledes din brandkendskab.

Konkrete målgrupper

Vi rammer kernen i din målgruppe vha. selektiv udvælgelse. At ramme den perfekte målgruppe skaber rammerne for effektiv annoncering.

Høj ROI

Værdi for pengene når du vælger at markedsføre dig via de sociale medier.



Diseno Web

Diseno Webbureau vil være Danmarks bedste leverandør af hjemmesider til små og mellemstore virksomheder. vi tager ansvaret for hele processen fra design og udvikling til hosting, samt den løbende servicering af hjemmesiden. Siden startskuddet i 2013 har vi oplevet stor kundetilgang og vi mente at vi manglede et koncept til små og mellemstore virksomheder. Et […]

Læs mere

Fakta, fordele udbytte i din markedsføring

Er der ikke et behov, så skaber vi et behov, fordi: det har en ….. EGENSKAB. Med en masse ….. FORDELE. Hvilket betyder et større ….. UDBYTTE (målt i personlig nytteværdi). Ram plet med din digitale markedsføring ved hjælp af FFU salgsteknik Når vi snakker digitalt salg snakker vi bl.a. SEO, Adwords og SoME. Alle […]

Læs mere

BalderClothes

I forbindelse med vores samarbejde med BalderClothes, har vi spurgt indehaveren Marc om han ville fortælle lidt om forretningen og dets mål. At starte et tøj brand kan være meget udfordrende med de mange aktører på markedet. Læs med her hvordan BalderClothes har tænkt sig at vinde markedsandele fra de etablerede tøj mærker, samt hvorfor […]

Læs mere

SEO Optimering

SEO optimering til din virksomhed Søgemaskineoptimering, også kendt som SEO, er i dag vigtigere end nogensinde før, og det er derfor nødvendigt, at din virksomhed arbejder effektivt med SEO optimering. Det gælder om at udløse det potientiale der ligger for enhver virksomhed i søgemaskinerne. Hos Meresalg Marketing formår vi at indløse potientialet for din virksomhed igennem […]

Læs mere

Iværksætterinterview: Dansk webshop med flot udvikling

Hvem er God Lir God Lir er en webshop der sælger ’mens accessories’. Der er fokus på kvalitet, design og funktionalitet af samtlige produkter, der sælges hos God Lir, og der gås ikke på kompromis med nogle af delene. Produkter er ’high-end’ og der er garanti for kvalitetsprodukter, der matcher ovenstående kriterier. God Lir er […]

Læs mere

Instagram Stories

Sådan bruges Instagram Stories: En simple guide til marketing ansvarlige. Tirsdag blev vi introduceret til det nye tiltag fra Instagram, nemlig Instagrams svar på snapchat ved navn Instagram Stories. Den nye funktion har bemærkelsesværdige ligheder med Snapchat. Instgram ‘historier’ giver brugerne et sted at dele små udpluk lidt oftere end normalt. Mens instagram billeder ofte […]

Læs mere

Sådan laver du SEO i Shopify

Sådan laver du SEO i Shopify – begynder guiden Søgemaskineoptimering (SEO) er den praksis, som skal være med til at få din hjemmeside til at vise sig som et topresultat på Google og andre søgemaskiner. I dette indlæg tager vi fat på alle de elementer du bør kende til, for at kunne få succes med […]

Læs mere

301-redirect SEO Guide 2016

301 redirect er stadig en af de ældste SEO taktikker, og er stadig utrolig vigtige når vi taler SEO og placeringer i organiske resultater, dog er de blevet mere alsidige de sidste mange år. Hvis man skal forsøge at forklare hvad redirects er, så findes der et hav af analogier. Når jeg forklarer hvad redirects […]

Læs mere

Koncept udvikling

Sådan kan en stærk visuel identitet hjælpe dig Visuel identitet henviser til konkrete symboler, såsom navn, logo, slogan og designmanual. Visuel identiet bruger du til at præsentere din virksomhed. Den visuelle identitet er en udformning af alle de oplysninger, som er forbundet til virksomheden, dine produkter og de services som du tilbyder. Din egen identitet […]

Læs mere

E-mail markedsføring

Det handler ikke om produktet du sælger, men om problemet du løser Måske har du undgået det der e-mail halløj fordi, at du egentlig ikke helt ved, hvad det er, og hvordan det virker. Måske har du allerede haft hænderne godt nede i det, men opgav det hurtigt igen, da du ingen resultater så. Eller […]

Læs mere

Meta Description

Hvad er en Meta Description? Meta descriptions: Mæææh; det lyder kompliceret, ikke? Hvis der for nogle år siden var nogen, der havde spurgt mig om hvad en meta description var, så ville jeg antage at de forsøgte at tale til mig på en nørdet måde. Det lyder som noget kode – det er nok over […]

Læs mere

Logo reklamekuglepenne

Kuglepenne med logo styrker din offline branding Styrk dit firma med reklamekuglepenne. Forestil dig du afholder kundemøder løbende, og du deler reklamekuglepenne ud til dine gæster. Overtid vil du have dit selv brandet på diverse kontorer rundt omkring i dit område, og kunderne skriver med din kuglepen, og tænker på dig. Det kaldes offline branding, og […]

Læs mere

Udviklingen af webdesign fra 2007 til nu

Der kan ske meget på ni år. 2007 var det år som Apple lancerede den allerførste iPhone. I 2009 lancerede Samsung sin første Galaxy. Og i dag er begge operatører henholdsvis ved sin 6. og 7. model. Tiden går og alting udvikler sig i en ivrig fart. Meget har også ændret sig for hvordan virksomheder […]

Læs mere

Hvad er Responsive Web Design?

I begyndelsen var hjemmesider designet og bygget til én bestemt skærmstørrelse, da alle skærme benyttede samme opløsning. I dag findes der en utallig mængde skærme, der benytter forskellige størrelser af opløsning, så den gamle metode er ikke længere en mulighed. For at løse dette problem handler det om at få hjemmesiden til at adaptere til […]

Læs mere

Nye spillere på holdet

Vi er glade for at kunne byde velkommen til to nye ansigter i 2017. Velkommen på holdet til Esben og Mathias som fra det nye år starter som “key account manager”. Eller skal vi kalde det, som det nu er – sælgere :-). Esben og Mathias skal varetage vores kunde-kanaler med opsøgende salg, mødebooking og løbende vedligeholdelse af eksisterende […]

Læs mere

Book et møde med Andreas

Andreas Thomsen

Andreas Thomsen