Book et møde

Sociale medie markedsføring

Sociale medier i sig selv er et samlebegreb for hjemmesider/platforme, som opfordrer radikalt til forskellige handlinger. Twitter er for eksempel et socialt medie, som er designet til at lade folk dele korte beskeder eller ”opdateringer” med andre. Facebook i modsætning er et altfavnende socialt medie, der giver mulighed for at dele opdateringer, fotos, begivenheder og en række andre aktiviteter.

Sociale medier er blevet en platform, der er let tilgængelig for alle med adgang til internettet. For organisationer kan en øget kommunikationsindsats via disse medier fremme brand kendskab, og ofte en forbedret kundeservice. Ud over den direkte interaktion med forbrugerene, så fungerer sociale medier ofte som en relativ billig platform for organisationer til at gennemføre markedsføringskampagner.

Social Media marketing (SMM) eller på dansk sociale medie markedsføring, er en form for online markedsføring, der benytter sociale netværk som dets markedsføringskanal. Målet med SMM er at producere indhold, som brugerne vil interagere med, og derved dele det i deres sociale netværk. Dette vil i mange tilfælde hjælpe virksomheder til en øget kendskabsgrad. Alt afhængig af hvilket socialt medie du begår dig på, så vil det også være muligt at opsætte kampagner, hvor målet er direkte salg til forbrugeren. Sociale medier sidder på et stort datasæt over din adfærd, hvilket du som virksomhed kan drage fordel af, og målrette det yderst præcist.

Sådan hjælper vi din virksomhed

Dybdegående kendskab

Et af de meget centrale emner i SMM er sociale medier optimering (SMO). Ligesom vi kender søgemaskineoptimering (SEO), så er SMO en strategi for at tiltrække nye og unikke besøgende til din hjemmeside. SMO udføres typisk på to måder: Ved at tilføje sociale medier links til dit content på hjemmesiden, og derved opfordrer til at indholdet deles, samt tilføje RSS-feeds. – Ligeledes kan du promovere dit indhold aktivt ved selv at dele det på de sociale medier, via Tweets eller opdateringer.

Social CRM

SMM hjælper virksomheder med at få direkte feedback fra kunder (og potientielle kunder), samtidig med at virksomheden fremstår mere personlig. De interaktive dele af sociale medier giver kunderne mulighed for at stille spørgsmål eller anmelde din virksomhed, og derved føler de at de bliver hørt. Dette aspekt af SMM kaldes for social customer relationshop management (social CRM).

Effektive medier

Virksomheder over hele verden er ved at opdage de måder, hvorpå sociale medier kan bidrage til vækst i alle områder af deres virksomhed. Ifølge Hubspot så viste en analyse, at 92% af alle marketingfolk har kunne se, at deres SMM indsats har genereret mere eksponering for deres virksomheder. 80% mener ligeledes at deres sociale medie indsats har øget deres trafik markant. Med disse typer af statistik, kan fordelene ved sociale medier markedsføring ikke længere ignoreres.

  • eksempel på sociale medier

Effektive annocer

Vi hjælper dig med at skaffe relevante leads og salg. Vi styrker din virksomhedsprofil, og øger ligeledes din brandkendskab.

Konkrete målgrupper

Vi rammer kernen i din målgruppe vha. selektiv udvælgelse. At ramme den perfekte målgruppe skaber rammerne for effektiv annoncering.

Høj ROI

Værdi for pengene når du vælger at markedsføre dig via de sociale medier.

Få et indblik i de mange muligheder

Ring og tag en snak med en af vores specialister på 7171 3636.

Instagram

Facebook