Konverteringsoptimering

Hjem Konverteringsoptimering
20. april 2016 | Lennart Christensen

Konverteringsfrekvens optimering

Ønsker du at få mere ud af dine besøgende, så er det vigtigt løbende at arbejde med dit website

Hvordan får man sine besøgende på sin hjemmeside til at tage en handling? Er der opsat CTA funktioner på din hjemmeside, og i så fald, er de opsat de rigtige steder? Meresalg hjælper dig, således vi får et større udbytte af de kunder, som besøger din side.

En handling kunne være at tilmelde sig dit nyhedsbrev,  oprette en konto med et login og kodeord, foretage et køb, eller noget helt tredje. Uanset hvad det er du ønsker at dine besøgende skal gøre, så er det denne handling som vi ønsker at optimere.

Når vi arbejder med konverteringsfrekevens optimering

Konverteringsfrekevens optimering handler om en struktureret og systematisk tilgang til at forbedre performance på din hjemmeside, defineret med indsigt, analytics og brugerfeedback som tilsammen defineres din hjemmesides unikke mål og behov (KPI’er). Det vi gør er at tage den trafik du allerede har, og forbedre det. Optimerer din hjemmeside i forhold til parametrene “Tiltræk – aktiver – konverter”

En præsentation af diverse frekvenser som der arbejdes med, når vi udfører konverteringsoptimeringer:

Call to Action (CTA)
Den primære knap, link eller andet element, der beder brugeren om at tage en handling, der fører til (eller mod) en konvertering. En knap “køb nu” eller en “tilmeld” knap til en e-mail nyhedsbrev.

Konverterings tragt
Den primære vej (eller flow) af brugeroplevelsen, således at den besøgende fuldfører en konvertering.

Bounce Rate
Din Afvisningsprocent giver hurtigt et billede af hvor mange mennesker, som forlader din hjemmeside efter at have set en enkelt side. En høj afvisningsprocent er en skidt ting for din hjemmeside, hvilket også har negativ indflydelse på din Google optimering.  Det kan skyledes at folk ikke finder din hjemmeside interessant, eller at folk ikke kan finde det de leder efter, hvorfor de så forlader din side hurtigt igen.

Average Time on Site
Den gennemsnitlige tid på webstedet, som brugeren bruger, giver dig en generel idé om hvor længe dine bruger bliver på din hjemmeside. En lav gennemsnitlig tid på hjemmesiden, fortæller at dine konverteringer iKKE opfordrer dine besøgene til det du vil have dem til.

Konverteringer skaber succesen

Vi er et webbureau som gerne tager et kig på din hjemmeside, og forbedrer dine online resultater ved at forbedre dine konverteringer. Konverteringsoptimering er en vigtig del af din online marketing, og spænder fra kodning, webdesign til dybdegående analytics kendskaber.

Diseno Web

Diseno Webbureau vil være Danmarks bedste leverandør af hjemmesider til små og mellemstore virksomheder. vi tager ansvaret for hele processen fra design og udvikling til hosting, samt den løbende servicering af hjemmesiden. Siden startskuddet i 2013 har vi oplevet stor kundetilgang og vi mente at vi manglede et koncept til små og mellemstore virksomheder. Et […]

Læs mere

Fakta, fordele udbytte i din markedsføring

Er der ikke et behov, så skaber vi et behov, fordi: det har en ….. EGENSKAB. Med en masse ….. FORDELE. Hvilket betyder et større ….. UDBYTTE (målt i personlig nytteværdi). Ram plet med din digitale markedsføring ved hjælp af FFU salgsteknik Når vi snakker digitalt salg snakker vi bl.a. SEO, Adwords og SoME. Alle […]

Læs mere

BalderClothes

I forbindelse med vores samarbejde med BalderClothes, har vi spurgt indehaveren Marc om han ville fortælle lidt om forretningen og dets mål. At starte et tøj brand kan være meget udfordrende med de mange aktører på markedet. Læs med her hvordan BalderClothes har tænkt sig at vinde markedsandele fra de etablerede tøj mærker, samt hvorfor […]

Læs mere

SEO Optimering

SEO optimering til din virksomhed Søgemaskineoptimering, også kendt som SEO, er i dag vigtigere end nogensinde før, og det er derfor nødvendigt, at din virksomhed arbejder effektivt med SEO optimering. Det gælder om at udløse det potientiale der ligger for enhver virksomhed i søgemaskinerne. Hos Meresalg Marketing formår vi at indløse potientialet for din virksomhed igennem […]

Læs mere

Iværksætterinterview: Dansk webshop med flot udvikling

Hvem er God Lir God Lir er en webshop der sælger ’mens accessories’. Der er fokus på kvalitet, design og funktionalitet af samtlige produkter, der sælges hos God Lir, og der gås ikke på kompromis med nogle af delene. Produkter er ’high-end’ og der er garanti for kvalitetsprodukter, der matcher ovenstående kriterier. God Lir er […]

Læs mere

E-mail markedsføring

Det handler ikke om produktet du sælger, men om problemet du løser Måske har du undgået det der e-mail halløj fordi, at du egentlig ikke helt ved, hvad det er, og hvordan det virker. Måske har du allerede haft hænderne godt nede i det, men opgav det hurtigt igen, da du ingen resultater så. Eller […]

Læs mere

Instagram Stories

Sådan bruges Instagram Stories: En simple guide til marketing ansvarlige. Tirsdag blev vi introduceret til det nye tiltag fra Instagram, nemlig Instagrams svar på snapchat ved navn Instagram Stories. Den nye funktion har bemærkelsesværdige ligheder med Snapchat. Instgram ‘historier’ giver brugerne et sted at dele små udpluk lidt oftere end normalt. Mens instagram billeder ofte […]

Læs mere

Sådan laver du SEO i Shopify

Sådan laver du SEO i Shopify – begynder guiden Søgemaskineoptimering (SEO) er den praksis, som skal være med til at få din hjemmeside til at vise sig som et topresultat på Google og andre søgemaskiner. I dette indlæg tager vi fat på alle de elementer du bør kende til, for at kunne få succes med […]

Læs mere

301-redirect SEO Guide 2016

301 redirect er stadig en af de ældste SEO taktikker, og er stadig utrolig vigtige når vi taler SEO og placeringer i organiske resultater, dog er de blevet mere alsidige de sidste mange år. Hvis man skal forsøge at forklare hvad redirects er, så findes der et hav af analogier. Når jeg forklarer hvad redirects […]

Læs mere

Koncept udvikling

Sådan kan en stærk visuel identitet hjælpe dig Visuel identitet henviser til konkrete symboler, såsom navn, logo, slogan og designmanual. Visuel identiet bruger du til at præsentere din virksomhed. Den visuelle identitet er en udformning af alle de oplysninger, som er forbundet til virksomheden, dine produkter og de services som du tilbyder. Din egen identitet […]

Læs mere

Meta Description

Hvad er en Meta Description? Meta descriptions: Mæææh; det lyder kompliceret, ikke? Hvis der for nogle år siden var nogen, der havde spurgt mig om hvad en meta description var, så ville jeg antage at de forsøgte at tale til mig på en nørdet måde. Det lyder som noget kode – det er nok over […]

Læs mere

Logo reklamekuglepenne

Kuglepenne med logo styrker din offline branding Styrk dit firma med reklamekuglepenne. Forestil dig du afholder kundemøder løbende, og du deler reklamekuglepenne ud til dine gæster. Overtid vil du have dit selv brandet på diverse kontorer rundt omkring i dit område, og kunderne skriver med din kuglepen, og tænker på dig. Det kaldes offline branding, og […]

Læs mere

Udviklingen af webdesign fra 2007 til nu

Der kan ske meget på ni år. 2007 var det år som Apple lancerede den allerførste iPhone. I 2009 lancerede Samsung sin første Galaxy. Og i dag er begge operatører henholdsvis ved sin 6. og 7. model. Tiden går og alting udvikler sig i en ivrig fart. Meget har også ændret sig for hvordan virksomheder […]

Læs mere

Nye spillere på holdet

Vi er glade for at kunne byde velkommen til to nye ansigter i 2017. Velkommen på holdet til Esben og Mathias som fra det nye år starter som “key account manager”. Eller skal vi kalde det, som det nu er – sælgere :-). Esben og Mathias skal varetage vores kunde-kanaler med opsøgende salg, mødebooking og løbende vedligeholdelse af eksisterende […]

Læs mere

PR fotos

Din PR strategi sikrer dit brand genkendelighed Billeder er afgørende for hvordan din virksomhed præsenteres på forskellige medier. Din virksomhed bliver ofte vejet og målt på det visuelle udtryk der møder forbrugeren første gang, hvilket synliggør vigtigheden af at have noget godt PR materiale, uanset om der er tale om portrætfotos eller produktfotos, eller bare […]

Læs mere

Book et møde med Lennart

Lennart Christensen

Lennart Christensen