Iværksætterinterview: Dansk webshop med flot udvikling

Hjem Iværksætterinterview: Dansk webshop med flot udvikling
11. oktober 2016 | Lau Christensen

Iværksætterinterview: Dansk webshop med flot udvikling

Godlir er etableret i 2012. Læs deres historie og hør hvor de er i dag.

  • Hvem er God Lir

God Lir er en webshop der sælger ’mens accessories’. Der er fokus på kvalitet, design og funktionalitet af samtlige produkter, der sælges hos God Lir, og der gås ikke på kompromis med nogle af delene. Produkter er ’high-end’ og der er garanti for kvalitetsprodukter, der matcher ovenstående kriterier.

God Lir er i dag ejet og drevet af en vennetrio med Esben, Kasper og Jakob i spidsen. Til fælles har de alle 3 en ambition og et drive for at skabe en unik købsoplevelse på en hjemmeside, hvor alt fungerer fra top til tå. Kunderne er i fokus, og selvom det er en webshop, er det vigtigt, at hver enkelt ’gæst’ føler sig velkommen og får den bedste købsoplevelse på siden.

Godlir er klar med tidens trends indenfor ’mens accessories’, og er det helt rigtige sted for dig – om du leder efter accessories til vinter, sommer eller nogle af de andre årstider. Du finder med garanti noget der matcher det, du leder efter. God Lir forsøger så vidt muligt at skabe et personligt og bredt sortiment, da vi mener, at stil er personligt og skabes indefra.

  • Hvordan startede God Lir?

God Lir blev etableret i 2012 af venneparret Mads og Søren, der begge havde en passion for mode og derigennem gerne ville formidle og sælge accessories til den modebevidste mand. Der kom hurtigt vind i sejlene og i deres 2,5 årige lange periode i spidsen for God Lir, oplevede de kun vækst på et boomende marked.

De ramte moden lige på sømmet, og de fik specielt succes da rygsækken for alvor kom tilbage på moden, hvor de var First mover med de nyeste trends.

Grundet nye interesser og studiestart valgte Mads og Søren at trække stikket og sætte det frembrusende domæne til salg. Efterfølgende er God Lir blevet købt og overtaget af Esben, Kasper og Jakob, der nu fører udviklingen videre.

  • Hvordan differentierer i Jer?

God Lir er en af de få sider, der stadig kun sælger accessories, uden at det kun bliver et virvar af armbånd og halskæder. Med en bred produktportefølje differentierer vi os på flere parametre indenfor accessories til mænd. Vi mener, at ordet ’accessories’ er bredere, end mange gør det til, og derfor har vi netop udvidet sortimentet med, blandt andet, en lang række af headwear og tasker. Dette er også grunden til at vi fået flere nye brands ind, såsom: Arrogant Artists, TWO-Face, Nic & Mel, Apocs, Oliver CPH, Triwa, Basic Clothing

Se nedenstående billeder, som er et eksempel på nogle af disse nye tasker:

 

Backpack taske
Billlede lånt fra www.godlir.dk
Computertaske
Billede lånt fra www.godlir.dk

 

På en modehjemmeside er det nemt at falde ind i mængden uden at diffenteriere sig, og det er nemt at følge med slipstrømmen inden for mode. Hos God Lir er essensen af sortimentet, at stil er individuelt, og derfor samler vi et bredt og dybt udvalg af hver enkelt kategori, så DU, som kunde, ikke skal lade dig kontrollere af moden. Skab din egen stil og differentier dig selv fra mængden.

Accessories former og sætter prikken over i’et i et personligt look.

  • Hvordan forbereder i Jer på julesæsonen?

Julesæsonen er det vigtigste tidspunkt på året for noget nært alle butikker i Danmark. Det er her, folk er på udkig efter gaveidéer og gaver til deres nærmeste, og det handler nu virkelig om at være synlig.

Du skal være mere synlig end dine konkurrenter, og du skal sørge for at de julegaveshoppende vælger lige netop din side frem for andre. Det skal gøres attraktivt at handle julegaven hos netop os.

Vi skal være 100 % klar, og der skal ikke overlades noget til tilfældighederne. Det er der ikke råd til i en så vigtig periode. Bliv eventuel inspireret af deres underside julegave til ham.

  • Hvordan ser i markedet fremadrettet?

Modebranchen er en branche, der kun bliver større og større. Folk er i stigende grad mere modebevidste, og det starter i en langt tidligere alder end før set.

Det er en konstant udfordring at følge med i udviklingerne i modebranchen såvel som i den digitale verden, hvor der konstant udvikles og kommer nye og smartere alternativer.

Vi er bestemt klar til at følge med og være med til at skabe og forme udviklingen på et marked, der bare vokser og vokser. Det er en stor udfordring, men en udfordring vi er mere end klar til at imødekomme.

Iværksætteri får i dagens Danmark masser af fokus

Iværksætteri får i dag rigtig meget fokus blandt danskerne. Det er både skoler, medier, arbejdspladser mv., der har fået øjnene op for vigtigheden af at have fokus på iværksætterkulturen. Det er ekstremt vigtigt, at man hele tiden udvikler sig, samt giver plads til sine medarbejdere, eller i skolerne, at indvididet får lov til at være innovativ. Udover ovenstående artikel med de seje drenge fra God Lir, så er der også andre iværksættere, som har stor succes med deres virke. Det er blandt andet Lau Kjær, som er direktør og partner i den danske tøjvirksomhed Noellafashion. Modsat Godlir, som forhandler diverse brands, så er Noella etableret under eget brand. Lau er en rigtig iværksætter, som bruger enhver time i døgnet til at få hans forretning til at blomstre. Noella der udelukkende har modetøj kvinder er skrivende stund stadigvæk en ny forretning, men har på relativ kort tid formået at udvikle sig til en webshop man den grad skal holde øje med i den nærmeste fremtid.

 

Diseno Web

Diseno Webbureau vil være Danmarks bedste leverandør af hjemmesider til små og mellemstore virksomheder. vi tager ansvaret for hele processen fra design og udvikling til hosting, samt den løbende servicering af hjemmesiden. Siden startskuddet i 2013 har vi oplevet stor kundetilgang og vi mente at vi manglede et koncept til små og mellemstore virksomheder. Et […]

Læs mere

Fakta, fordele udbytte i din markedsføring

Er der ikke et behov, så skaber vi et behov, fordi: det har en ….. EGENSKAB. Med en masse ….. FORDELE. Hvilket betyder et større ….. UDBYTTE (målt i personlig nytteværdi). Ram plet med din digitale markedsføring ved hjælp af FFU salgsteknik Når vi snakker digitalt salg snakker vi bl.a. SEO, Adwords og SoME. Alle […]

Læs mere

BalderClothes

I forbindelse med vores samarbejde med BalderClothes, har vi spurgt indehaveren Marc om han ville fortælle lidt om forretningen og dets mål. At starte et tøj brand kan være meget udfordrende med de mange aktører på markedet. Læs med her hvordan BalderClothes har tænkt sig at vinde markedsandele fra de etablerede tøj mærker, samt hvorfor […]

Læs mere

SEO Optimering

SEO optimering til din virksomhed Søgemaskineoptimering, også kendt som SEO, er i dag vigtigere end nogensinde før, og det er derfor nødvendigt, at din virksomhed arbejder effektivt med SEO optimering. Det gælder om at udløse det potientiale der ligger for enhver virksomhed i søgemaskinerne. Hos Meresalg Marketing formår vi at indløse potientialet for din virksomhed igennem […]

Læs mere

Iværksætterinterview: Dansk webshop med flot udvikling

Hvem er God Lir God Lir er en webshop der sælger ’mens accessories’. Der er fokus på kvalitet, design og funktionalitet af samtlige produkter, der sælges hos God Lir, og der gås ikke på kompromis med nogle af delene. Produkter er ’high-end’ og der er garanti for kvalitetsprodukter, der matcher ovenstående kriterier. God Lir er […]

Læs mere

Instagram Stories

Sådan bruges Instagram Stories: En simple guide til marketing ansvarlige. Tirsdag blev vi introduceret til det nye tiltag fra Instagram, nemlig Instagrams svar på snapchat ved navn Instagram Stories. Den nye funktion har bemærkelsesværdige ligheder med Snapchat. Instgram ‘historier’ giver brugerne et sted at dele små udpluk lidt oftere end normalt. Mens instagram billeder ofte […]

Læs mere

Sådan laver du SEO i Shopify

Sådan laver du SEO i Shopify – begynder guiden Søgemaskineoptimering (SEO) er den praksis, som skal være med til at få din hjemmeside til at vise sig som et topresultat på Google og andre søgemaskiner. I dette indlæg tager vi fat på alle de elementer du bør kende til, for at kunne få succes med […]

Læs mere

301-redirect SEO Guide 2016

301 redirect er stadig en af de ældste SEO taktikker, og er stadig utrolig vigtige når vi taler SEO og placeringer i organiske resultater, dog er de blevet mere alsidige de sidste mange år. Hvis man skal forsøge at forklare hvad redirects er, så findes der et hav af analogier. Når jeg forklarer hvad redirects […]

Læs mere

Koncept udvikling

Sådan kan en stærk visuel identitet hjælpe dig Visuel identitet henviser til konkrete symboler, såsom navn, logo, slogan og designmanual. Visuel identiet bruger du til at præsentere din virksomhed. Den visuelle identitet er en udformning af alle de oplysninger, som er forbundet til virksomheden, dine produkter og de services som du tilbyder. Din egen identitet […]

Læs mere

E-mail markedsføring

Det handler ikke om produktet du sælger, men om problemet du løser Måske har du undgået det der e-mail halløj fordi, at du egentlig ikke helt ved, hvad det er, og hvordan det virker. Måske har du allerede haft hænderne godt nede i det, men opgav det hurtigt igen, da du ingen resultater så. Eller […]

Læs mere

Meta Description

Hvad er en Meta Description? Meta descriptions: Mæææh; det lyder kompliceret, ikke? Hvis der for nogle år siden var nogen, der havde spurgt mig om hvad en meta description var, så ville jeg antage at de forsøgte at tale til mig på en nørdet måde. Det lyder som noget kode – det er nok over […]

Læs mere

Logo reklamekuglepenne

Kuglepenne med logo styrker din offline branding Styrk dit firma med reklamekuglepenne. Forestil dig du afholder kundemøder løbende, og du deler reklamekuglepenne ud til dine gæster. Overtid vil du have dit selv brandet på diverse kontorer rundt omkring i dit område, og kunderne skriver med din kuglepen, og tænker på dig. Det kaldes offline branding, og […]

Læs mere

Udviklingen af webdesign fra 2007 til nu

Der kan ske meget på ni år. 2007 var det år som Apple lancerede den allerførste iPhone. I 2009 lancerede Samsung sin første Galaxy. Og i dag er begge operatører henholdsvis ved sin 6. og 7. model. Tiden går og alting udvikler sig i en ivrig fart. Meget har også ændret sig for hvordan virksomheder […]

Læs mere

Hvad er Responsive Web Design?

I begyndelsen var hjemmesider designet og bygget til én bestemt skærmstørrelse, da alle skærme benyttede samme opløsning. I dag findes der en utallig mængde skærme, der benytter forskellige størrelser af opløsning, så den gamle metode er ikke længere en mulighed. For at løse dette problem handler det om at få hjemmesiden til at adaptere til […]

Læs mere

Nye spillere på holdet

Vi er glade for at kunne byde velkommen til to nye ansigter i 2017. Velkommen på holdet til Esben og Mathias som fra det nye år starter som “key account manager”. Eller skal vi kalde det, som det nu er – sælgere :-). Esben og Mathias skal varetage vores kunde-kanaler med opsøgende salg, mødebooking og løbende vedligeholdelse af eksisterende […]

Læs mere

Book et møde med Lau

Lau Christensen

Lau Christensen