Hvorfor er SEO vigtigt?

Hjem Hvorfor er SEO vigtigt?
11. april 2016 | Lau Christensen

SEO er vigtigt fordi..

8 ud af 10 forbrugere påbegynder deres købsproces på Google, og det i sig selv burde være grund nok til at man tager SEO seriøst. Det er med garanti også vigtigt for din virksomhed, at blive fundet i toppen af søgeresultaterne.

De fleste forbrugere på internettet har større tiltro til de organiske resultater frem for de betalte, og det kan man godt forstå. Om end du tilbyder fysiske produkter, serviceydelser eller blot information, så kan SEO uden tvivl hjælpe dig med at øge din online synlighed.

Jo bedre placeringer du opnår i SERP, jo flere besøgende vil også blive sendt til dit website via søgemaskinerne, og dette er noget vi kan bruge.

Google søgninger er ofte meget målrettet, og forbrugeren mangler ofte en vare, svar på et spørgsmål eller noget tredje når de foretager en søgning på Google. Netop derfor er det vigtigt at være tilstede, når dine potentielle kunder søger efter dit produkt.

Der er ofte en dybere mening med at vi har startet vores website.. Men hvad nytter det hvis ingen kan finde netop din hjemmeside?

Det er vigtigt at have et site, som ligger på side 1-2 og maks side 3 på Google!

Mange analyser har vist, at cirka 90% af alt trafik på hjemmesider verden over leveres af søgemaskinerne, om end det er Google, Jubii, Yahoo, Ask.com osv, hvor den primære dog stadig er Google, hvilket også er det de fleste webudviklere arbejder mod bedre placeringer på.

Hvornår har du sidst været på side 4 på Google? Ikke særlig ofte må man antage, og netop dette viser analyser også. Langt største delen af Googles brugere benytter sig primært at side 1, og nogle gange side 2-3 alt efter hvor specifikt et svar de søger.

SEO er uden tvivl din vej til at opnå succes på internettet, hvis man skal gøre det for et fornuftigt budget. Vigtigheden i en top placering kan variere fra branche til branche, men lige gyldigt hvilken branche du opererer i, så bør du overveje at få gode placeringer på Google.

Kom nemt og hurtigt i gang med selv at lave SEO!

Du ved sikkert at der er mange fordele ved netop SEO, og derfor er der heller ingen undskyldning for ikke selv at forsøge sig frem. Et samarbejde med Meresalg gør dig køreklar til selv, at kunne administrere din egen søgemaskineoptimering.

Hvis du dog gerne selv vil forsøge, så findes der en lang række guides på nettet, til hvordan du selv kommer i gang med at søgemaskineoptimere din hjemmeside, og disse guides kan helt sikkert skaffe dig mere trafik fra Google, hvilket er formålet med SEO.

Vi kan ret nemt blive enige om at grundstenene i SEO, er noget du relativt nemt kan læse dig frem til vha. Google søgninger og et par timers fordybelse blandt eksperters blogindlæg. Dog ligger der mange elementer i SEO, som kræver lidt erfaring og teknisk snilde.

Der findes en lang række små parametre, som har indflydelse på dit SEO, og her har vi erfaringen der gør, at du din side er i trygge hænder når de sidste detaljer skal lægges på din hjemmeside, og de gode placeringer indtages.

 

Diseno Web

Diseno Webbureau vil være Danmarks bedste leverandør af hjemmesider til små og mellemstore virksomheder. vi tager ansvaret for hele processen fra design og udvikling til hosting, samt den løbende servicering af hjemmesiden. Siden startskuddet i 2013 har vi oplevet stor kundetilgang og vi mente at vi manglede et koncept til små og mellemstore virksomheder. Et […]

Læs mere

Fakta, fordele udbytte i din markedsføring

Er der ikke et behov, så skaber vi et behov, fordi: det har en ….. EGENSKAB. Med en masse ….. FORDELE. Hvilket betyder et større ….. UDBYTTE (målt i personlig nytteværdi). Ram plet med din digitale markedsføring ved hjælp af FFU salgsteknik Når vi snakker digitalt salg snakker vi bl.a. SEO, Adwords og SoME. Alle […]

Læs mere

BalderClothes

I forbindelse med vores samarbejde med BalderClothes, har vi spurgt indehaveren Marc om han ville fortælle lidt om forretningen og dets mål. At starte et tøj brand kan være meget udfordrende med de mange aktører på markedet. Læs med her hvordan BalderClothes har tænkt sig at vinde markedsandele fra de etablerede tøj mærker, samt hvorfor […]

Læs mere

SEO Optimering

SEO optimering til din virksomhed Søgemaskineoptimering, også kendt som SEO, er i dag vigtigere end nogensinde før, og det er derfor nødvendigt, at din virksomhed arbejder effektivt med SEO optimering. Det gælder om at udløse det potientiale der ligger for enhver virksomhed i søgemaskinerne. Hos Meresalg Marketing formår vi at indløse potientialet for din virksomhed igennem […]

Læs mere

Iværksætterinterview: Dansk webshop med flot udvikling

Hvem er God Lir God Lir er en webshop der sælger ’mens accessories’. Der er fokus på kvalitet, design og funktionalitet af samtlige produkter, der sælges hos God Lir, og der gås ikke på kompromis med nogle af delene. Produkter er ’high-end’ og der er garanti for kvalitetsprodukter, der matcher ovenstående kriterier. God Lir er […]

Læs mere

Instagram Stories

Sådan bruges Instagram Stories: En simple guide til marketing ansvarlige. Tirsdag blev vi introduceret til det nye tiltag fra Instagram, nemlig Instagrams svar på snapchat ved navn Instagram Stories. Den nye funktion har bemærkelsesværdige ligheder med Snapchat. Instgram ‘historier’ giver brugerne et sted at dele små udpluk lidt oftere end normalt. Mens instagram billeder ofte […]

Læs mere

Sådan laver du SEO i Shopify

Sådan laver du SEO i Shopify – begynder guiden Søgemaskineoptimering (SEO) er den praksis, som skal være med til at få din hjemmeside til at vise sig som et topresultat på Google og andre søgemaskiner. I dette indlæg tager vi fat på alle de elementer du bør kende til, for at kunne få succes med […]

Læs mere

301-redirect SEO Guide 2016

301 redirect er stadig en af de ældste SEO taktikker, og er stadig utrolig vigtige når vi taler SEO og placeringer i organiske resultater, dog er de blevet mere alsidige de sidste mange år. Hvis man skal forsøge at forklare hvad redirects er, så findes der et hav af analogier. Når jeg forklarer hvad redirects […]

Læs mere

Koncept udvikling

Sådan kan en stærk visuel identitet hjælpe dig Visuel identitet henviser til konkrete symboler, såsom navn, logo, slogan og designmanual. Visuel identiet bruger du til at præsentere din virksomhed. Den visuelle identitet er en udformning af alle de oplysninger, som er forbundet til virksomheden, dine produkter og de services som du tilbyder. Din egen identitet […]

Læs mere

E-mail markedsføring

Det handler ikke om produktet du sælger, men om problemet du løser Måske har du undgået det der e-mail halløj fordi, at du egentlig ikke helt ved, hvad det er, og hvordan det virker. Måske har du allerede haft hænderne godt nede i det, men opgav det hurtigt igen, da du ingen resultater så. Eller […]

Læs mere

Meta Description

Hvad er en Meta Description? Meta descriptions: Mæææh; det lyder kompliceret, ikke? Hvis der for nogle år siden var nogen, der havde spurgt mig om hvad en meta description var, så ville jeg antage at de forsøgte at tale til mig på en nørdet måde. Det lyder som noget kode – det er nok over […]

Læs mere

Logo reklamekuglepenne

Kuglepenne med logo styrker din offline branding Styrk dit firma med reklamekuglepenne. Forestil dig du afholder kundemøder løbende, og du deler reklamekuglepenne ud til dine gæster. Overtid vil du have dit selv brandet på diverse kontorer rundt omkring i dit område, og kunderne skriver med din kuglepen, og tænker på dig. Det kaldes offline branding, og […]

Læs mere

Udviklingen af webdesign fra 2007 til nu

Der kan ske meget på ni år. 2007 var det år som Apple lancerede den allerførste iPhone. I 2009 lancerede Samsung sin første Galaxy. Og i dag er begge operatører henholdsvis ved sin 6. og 7. model. Tiden går og alting udvikler sig i en ivrig fart. Meget har også ændret sig for hvordan virksomheder […]

Læs mere

Nye spillere på holdet

Vi er glade for at kunne byde velkommen til to nye ansigter i 2017. Velkommen på holdet til Esben og Mathias som fra det nye år starter som “key account manager”. Eller skal vi kalde det, som det nu er – sælgere :-). Esben og Mathias skal varetage vores kunde-kanaler med opsøgende salg, mødebooking og løbende vedligeholdelse af eksisterende […]

Læs mere

Succes med Instagram markedsføring

Ønsker du at forbedre din Instagram markedsføring? Så læs det her indlæg hvis du er interesseret i de nyeste tips og værktøjer til Instagram. Instagram er en hurtigt voksende platform og virksomheder er ivrige efter at etablere deres tilstedeværelse og tilskynde engagement på netværket. På Instagram deles mere end 40 milliarder billeder og 400 millioner […]

Læs mere

Book et møde med Lau

Lau Christensen

Lau Christensen