Guide: 3 grunde til hvorfor du skal annoncere på Facebook

Lau Christensen / 1 måned siden

Indlægget er udarbejdet i samarbejde med Makeitmedia.  

Facebook annoncering er blevet et must for stort set alle virksomheder, som er til stede på internettet. Alt lige fra enkeltmandsvirksomheder og til de multinationale virksomheder, kan drage stor fordel af den mulighed der er, for at annoncere på Facebook og få sine opslag set af de helt rigtige mennesker. Hvor mange mennesker der ser opslagene, afhænger selvfølgelige af hvor stort et markedsføringsbudget man har, men selv for mindre beløb, kan man nå ud til mange potentielle kunder, og få flere konverteringer.

Konverteringer er det, som det i sidste ende handler om. Du har en forretning og er afhængig af at sælge dine produkter eller ydelser. I denne artikel kan du læse tre grunde, til hvorfor du skal begynde at annoncere på Facebook, så hvis du ejer en virksomhed, stor eller lille, så er denne artikel for dig.

 

Bliv set af de rigtige mennesker

Når det kommer til annoncering online, så handler det ikke om at nå så mange mennesker som muligt, men om at nå de helt rigtige mennesker. Her er Facebook Ads en genial metode, til at få dine annoncer og opslag set af de helt rigtige mennesker. Det er muligt at målrette sine annoncer meget specifikt og på den måde nå lige præcis den målgruppe man ønsker. Man kan bl.a. målrette sine annoncer ud fra alder, lokation og interesser, hvilket gør det nemt at ramme sin målgruppe, forudsat man ved præcist hvem de er.

Fordelen ved at kende sin målgruppe indgående, er at man kan skabe sine annoncer så præcist, at det kun er dem der ser dem, og dermed øger man sine muligheder for at få konverteringer betragteligt, hvilket er det, det i sidste ende handler om for enhver virksomhed.

Stor effekt på et lille budget

De er der færreste mindre virksomheder, som har mulighed for at bruge 50-100.000 kr. per måned, på deres online annoncering. Fordelen ved Facebook er, at selv for 500 kr. kan man komme bredt ud og nå mange mennesker, indenfor ens målgruppe. Det er dog vigtigt at man sætter sig lidt ind i hvordan man sætter annoncerne op, da det at blive set ikke er nok i sig selv. Dem der ser annoncerne skal også blive til kunder.

For at lære mere, kan man med fordel læse en facebook annoncering guide hvor der gås i detaljer med hvordan man sætter annoncerne op, både i forhold til at målrette dem mod din målgruppe, men også i forhold til hvad man får ud af sit budget. Det sidste gøres ved at planlægge hvor lang tid annoncerne skal køre, og på den måde kan man finde ud af hvordan man får mest ud af sit budget.

Facebook er globalt

Hvis du ejer en webshop, så er det muligt at ramme mennesker i hele verden med sine annoncer. Det kommer selvfølgelig an på hvad man sælger, men hvis man sælger fysiske produkter og har mulighed for at sende globalt, så er Facebook Ad en af de bedste metoder, til at nå ud over landets grænser. Der er dog nogle ting man skal være klar over inden man begynder at sælge til udlandet. Man skal blandt andet sætte sig ind i skattelovgivning i de lande man sælger til, ligesom man skal finde ud af hvordan det skal fungere med forsendelse og eventuelle reklamationer.

Alt det skal man selvfølgelig også vide hvis man sælger indenfor landets grænser, men der forskel på love og regler i de forskellige lande, og det er derfor vitalt at sætte sig ind, så man undgår at få en over nakken af SKAT, eller risikere andre former for sanktioner.