Littlethings.dk

Velkommen til

Littlethings er en dansk virksomhed, der forhandler møbler og interiør til hjemmet. Kivan der er partner i Littlethings tog i september måned fat i Meresalg med det formål, at skaffe flere kvalificerede links til deres hjemmeside. Strategien var klar, at kun links med autoritet og relation til boligindretning havde interesse for deres virksomhed. I Meresalg samarbejder vi med mange forskellige linkudbydere. Vi har derfor mulighed for at fremskaffe mange kvalitets-links, der er brancherelateret. I dette forløb er det udarbejdet pressemeddelelser, nyheds-artikler samt brancheorienterede links gennem relevante blogs.  

Indtænk den røde tråd i dit arbejde

Når man opbygger en linkprofil, er det altid en god idé at indtænke den røde tråd. Det er vigtigt at der er en sammenhæng mellem autoritet, ankertekst og domæne på det domæne linket opsættes. I Meresalg vil vi til enhver en tid anbefale alle vores kunder, at arbejde ud fra strategien kvalitet over kvantitet. Det er noget vi har testet in-house, og eftersom linkbuilding stadigvæk har en kæmpe betydning, i forhold til online synlighed er det ekstremt vigtigt at være på forkant med eventuelle algoritmer. Generelt kan man komme langt med en rationel tankegang; simpelt ved at stille sig selv spørgsmålet “giver dette link mening for læseren?“. Kan man svare JA til dette, er der ingen tvivl omkring at idéen med et link kommer til sin fulde ret. Lavpraktisk handler det om at give brugeren en god brugeroplevelse, hvilket både udgående links, men også interne links kan opretholde. Og det er vigtigt, at man ikke misforstår brugen af udgående links, såsom at det skulle have en negativ effekt at linke ud fra sit site. Du forringer altså ikke din autoritet ved at linke ud til andre sider, med mindre der ingen relation eller sammenhæng er i dit link, eller værdi har for din læser.

Der findes mange teknikker indenfor linkbuilding

Linkbuilding er en kunst i sig selv og det er vigtigt at man ligger en klar strategi for hvordan det udføres korrekt. Der findes en række forskellige teknikker og metoder man kan gøre brug af i forhold til at skaffe flere kvalitetslinks til sit domæne. Medie/ presseomtale er ofte én af metoderne. Har man en god historie, eller er der sket noget bemærkelsesværdigt i sin virksomhed, kan det være en god idé at gøre opmærksom på sig selv. Er budskabet aktuelt for pressen, kan det både give en god “awareness”, samt et godt og meningsfyldt link til ens site. Endvidere kan man udarbejde aktuelle blogindlæg relateret til sin branche, der samtidig kunne have interesse for andre sider at linke videre til.

Eksempelvis hvis vi i dette tilfælde tager udgangspunkt i Littlethings.dk. Udarbejder de eksempel en fyldestgørende inspirationsguide til hvordan et moderigtig hjem skal se ud anno 2017, og gør opmærksom på dette indlæg i branchen. Er det velformuleret/ skrevet, samt aktuelt for branchen er det nærliggende leverandører, blogs, konkollegaer peger på dette indlæg som det mest informative indlæg indenfor inspiration til boligen.

Et gågade eksempel

Indtænk links på samme vis, som hvis du stod nede i din lokale gågade. Rundt om dig står 10 forskellige personer med 10 forskellige stillinger. Du spørg om følgende: “Hvor kan jeg finde den bedste advokat i byen?” 7 af dem peger på person X, de resterende 3 på person Y. Eftersom 70% peger på person X har du en tilbøjelighed til at tro, at det er den rette person at gå til. Ligeledes vægter troværdigen på disse 70% også højere, kvag deres jobposition/ titel, sammenlignet med de sidste 30%. Og for at opsætte en sammenlignelse til eksemplet forinden, med det gode blogindlæg – peger pålidelige links på Littlethings.dk som bedrevidende indenfor emnet “Boligindretning inspiration 2017”, er det naturligt nok også dem der bør indtage de gode placeringer i søgeresultaterne – vel og mærke de har en sund struktur på deres hjemmeside.

Linkbuilding kan ikke stå for sig selv, men er en vigtig brik i ethvert samarbejde omkring online synlighed.

Skriv eller ring til os

Links